Catering dietetyczny - słów kilka

Catering dietetyczny dla sportowców

Catering dietetyczny dla sportowców

Catering dietetyczny dla sportowców – podstawowe założenia

Sportowy mają specjalne potrzeby żywieniowe. Wzmożona aktywność fizyczna powoduje, że ich zapotrzebowanie kaloryczne znacząco rośnie. Rośnie również zapotrzebowanie na konkretne substancje odżywcze, zwłaszcza białko i tłuszcze. Osoby, które zajmują się sportem zawodowo, mogą liczyć na pomoc lekarzy i dietetyków. Natomiast Ci, dla których sport jest jedynie hobby, któremu jednak poświęcają sporo czasu i sił, powinni postawić na catering dietetyczny dla sportowców.

Rodzaj aktywności fizycznej również ma znaczenia

Wydawać by się mogło, że istotne jest jedynie ile ktoś się rusza, a nie w jaki sposób. Tymczasem rodzaj wykonywanej aktywności fizycznej znacząco wpływa na funkcjonowanie organizmu, jak i zapotrzebowanie na ilość kalorii i konkretne substancje odżywcze.

Na pewno inaczej wygląda dieta skoczków narciarskich, a inaczej mężczyzn trenujących boks czy zapasy. Oczywiście w obu przypadkach ważna jest sprawność i siła mięśni, ale istotna jest również waga i objętość ciała.

Catering dietetyczny dla sportowców – wygodny sposób żywienia

Ci, którzy zajmują się sportem na poważnie, na co dzień, stosują dietę skomponowaną przez wykwalifikowanego dietetyka. Inni nie mają tyle szczęścia (albo finansów) i muszą radzić sobie sami. Naprzeciw ich oczekiwań wychodzą firmy cateringowe. Catering dietetyczny dla sportowców to bardzo wygodne rozwiązanie.

Klient firmy cateringowej otrzymuje odpowiednio zbilansowane posiłki, które są zapakowane w higieniczne opakowania i gotowe do spożycia w każdej chwili. Może zabrać je ze sobą do pracy, na uczelnię, na trening czy zawody sportowe. Nie musi tracić czasu na wyszukiwanie w sieci odpowiednich jadłospisów, robienie zakupów i przygotowywanie posiłków. Wie, że je zdrowo i prowadzi styl życia odpowiedni dla osób zajmujących się sportem.

Posiłki przed i potreningowe

Dla osób trenujących ważne są przede wszystkim te posiłki, które spożywa się przed i bezpośrednio po posiłku. Catering dietetyczny dla sportowców musi uwzględniać te dwa posiłki, przy czym pozostałe dania również powinny być odpowiednio zbilansowane. Posiłek przed treningiem powinien zawierać węglowodany złożone, które zapewnią odpowiednią porcję energii, zaś posiłek po treningu – chude mięso (pełnowartościowe białko zwierzęce), które zoptymalizuje wzrost masy mięśniowej.

Zawodnicy sportów wytrzymałościowo-siłowych również powinni zadbać o to, by ich dieta była odżywcza, a przy tym pełna zdrowych tłuszczy, które usprawnią regenerację i polepszą wchłanianie witamin.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *